pátek 24. listopadu 2017

Recenze: Má mě rád, nemá mě rád od Sally Thornové


Autor: Sally Thorne

Název: Má mě rád, nemá mě rád (The Hating Game)

Nakladatelství: Ikar

Rok vydání: 2017

Počet stran: 368










Naprosto bezkonkurenčně skvělý debut Sally Thornové!




Moc z Vás to neví, ale už skoro dva roky mám takovou menší brigádu u Euromedie, kde mi posílají knížky v angličtině, já si je přečtu a pak doporučuju, jestli mají být vydané, nebo ne. Tím případem byla i právě Má mě rád, nemá mě rád, kterou jsem doporučila, takže #nemátezaco. Protože je to jedna z nejlepších knížek, které jsem loni četla a z žánru romantických komedií je to asi úplný top.

Lucy pracuje v nakladatelství jako asistentka ředitelky. Svou práci by nade vše milovala, kdyby nebylo jeho - Joshuy. Když se její nakladatelství spojilo s dalším, aby přežilo, přišli s ním i cizí zaměstnanci. Třeba druhý ředitel a jeho asistent. Lucy a Joshua si nesedli už od prvního setkání a vzájemné antipatie se pak táhly pořád dál, až to dospělo k tomu, že heslo na Lucyně počítači je N4NAVIDIMJOSHUUS1L4N4.


Samozřejmě nám to netrvá dlouho a k nenávisti se začíná plést i vzájemná atraktivita. Tahle knížka přesně ukazuje, že mezi nenávistí a láskou je tenká hranice (i když Gregory House říká, že mezi nimi není tenká hranice, ale ve skutečnosti Velká čínská zeď s ozbrojeným strážným na každém metru).

Tuhle knížku fakt miluju. Je vtipná, čtivá, skvěle napsaná a dokonce místy i překvapivá. Od první stránky samozřejmě víte, jak to vlastně skončí, protože tak končí všechny romanťárny, ale i tak je to plné elementů, které vás vezmou někam na naprosto nečekané místo. Z jakých důvodů se vlastně ti dva nemají rádi, co se doopravdy stalo, nebo co znamenají značky v Joshuově diáři. Nebo co znamenají tyhle barvy.



Lucy je skvělá postava a byla jedna radost číst si knihu z jejího úhlu pohledu (i když by vůbec nebylo na škodu tu a tam tam mít i Joshuův úhel pohledu). Měří sice asi tolik jako já (#hobitisjednoťmese), ale to jí vůbec neubírá na sebevědomí a na schopnosti být ironická a sarkastická.


Co se týče Joshuy, nejde si ho neoblíbit - už od první stránky se ví, že je na něm něco více a schopností sekat okolo sebe sarkasmem za Lucy vůbec nezaostává. Díky Sallyně skvěle napsaných nepřímých charakteristik si o Joshuovi máte možnost udělat vlastní obrázek a máte pocit, že ho znáte stejně dobře jako Lucy, která celou knihu vypráví.

Knížku jsem četla dvakrát a přečtu si jí s radostí i potřetí a počtvrté a popáté. Tohle je jeden z těch příběhů, které zhltnete během několika hodin a pak budete litovat, že jste jím tak prolítli. A tak si jí přečtete ještě jednou, pomaleji. A ještě více pak oceníte, jak je to napsané, co je tam napsané a prostě celou tu knížku. No, a pak se začnete modlit, aby Sally už honem vydala další knížku, protože jestli tohle je její prvotina, jak bude vypadat další knížka? Jestli tohle ode mě dostalo pět hvězdiček s hvězdičkou, kam výš může ještě jít?


Tohle je knížka, která by mohla potěšit i někoho, kdo obvykle romantický knihy moc nečte - nepopírám, že tam jsou i em. lechtivější scény, ale tady to není to, co celý příběh utváří a co ho charakterizuje. Má mě rád, nemá mě rád, je lehká, vtipná, svižná knížka, u které nebudete litovat, že jste si jí přečetli. 

2 komentáře:

  1. Výborná recenze :) Tahle kniha vypadá hodně lákavě :) Hlavně na něco podobně ulítlého, vtipného a romantického mám docela chuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně se nech nalákat! Nebudeš litovat, je to fakt skvělý <3

      Vymazat