neděle 13. srpna 2017

Recenze: Kreativní písmo - Jak na to

☆☆☆☆

Kreativní písmo – Jak na toAutorkyGabri Joy Kirkendallová, Laura Lavenderová, Julie Manwaringová, Shauna Lynn Panczyszynová

Název: Kreativní písmo - Jak na to

Nakladatelství: Slovart

Rok vydání: 2017

Počet stran:144


 





Má první letteringová kniha a asi to neskončí jen u ní.



Jak asi většina z Vás ví, tak se věnuju i kaligrafii/handletteringu/krasopisu. Jsem samouk a všechno co umím, jsem se naučila ze sledování lidí na instagramu a pár youtube videí. Většina říkala to samý a informačně to člověku nic moc nedá, ale položí to základní kameny. Zbytek pak musí člověk udělat sám - procvičováním a hledáním vlastního stylu.

Zajímalo mě, co se v takových letteringových knížkách píše a jestli mi to něco dá, tak jsem požádala Slovart o recenzní výtisk Kreativního písma.

Tahle knížka je napsaná čtyřma autorkama a každá tam probírá určitou oblast.

V první části se probírá moderní kaligrafie - tedy vlastně to, s čím jsem začínala. Všechno bylo dobře popsané a dokázala bych se to z toho naučit. Je to myšleno a zaměřeno na kaligrafii s perkem a inkousty, ale ve výsledku je jedno jesli si to zkoušíte s nimi, s brushpenem nebo obyčejnou tužkou a pastelkou. Základní principy platí na všechno stejně.

Je tam prostor na procvičování jednotlivých písmen, malých i velkých - protože je to paperback, na jedné straně by se mi to asi dělalo špatně, obzvlášť s inkoustem, ale není problém vytisknout nebo si okopírovat tabulku s pomocnýma linkama a dělat to mimo.

Pokud sledujete mou tvorbu, tak víte, že skoro nikde nemám žádný takový ty kudrlinky a ozdůbky okolo, protože mi to nejde. V knížce bylo několik typů, které mi snad do budoucna pomůžou a objeví se i u mě, bez toho aby to vypadalo příšerně. To samý s různýma ornamentama.

Druhá část je zaměřena na ilustrované písmo, něco s čím jsem před několika měsíci začala - tedy nepsaní pouze jedním stylem, ale míchání různých stylů písmen a hlavně i kreslení tiskacích písmen a tak podobně. Neřeklo mi to nic, na co bych nepřišla sama, ale i tak tam byla spousta dobrých tipů, které jsem si před tím neuvědomila, i když jsem je třeba dělala.

Co se mi hodně líbilo, byla část, kde se mluvilo o převodu písma z papíru do digitální podoby - já jsem zatím buď jenom naskenovala to, co jsem nakreslila/napsala na papír, nebo to rovnou dělala v speciální aplikaci na iPadu.

Bylo tam i pár dalších skvělých rad a tipů (například na tvorbu dočasného tetování, nebo vylepšování nudného porcelánu) a návrhů různých stylů. Takhle část je podle mě z celé knížky nejlepší.

V třetí části se píše o psaní křídou. Tipy odtamtud se dají použít i bez toho, aby nutně člověk potřeboval tabuli, ale byl tam i návod jak si svou malou vlastní tabuli udělal (možná se tím budu inspirovat, nevypadalo to nijak složitě a snad ani draze).

Byly tam super nápady na různé vlaječky, banery, zábavné okraje, květiny a filigrány. Autorka ukázala několik druhů kompozic - co všechno může vlastně spolu dobře pracovat, když to spojíte dohromady. A jak se dají písmenka dopnit tak, aby byla o něco zajímavější.

V poslední části se spojilo písmo a ruční práce. Tam se neřeklo nic, co bych ještě neudělala (teda až na vyšívání monogramů), ale i tak jsem tam nalezla super tipy. Například už jsem dělala štítky na dárky, ale vždy jsem štítky vystřihávala.. a on prý existuje přístroj, který to dokáže udělat za mě! Bomba! Kde se to dá koupit?

Taky mě tahle část usvědčila o tom, že bych si chtěla pořídit vypalovačku do dřeva (jednou s mamkou jsme něco podobnýho koupily, ale nakonec se ukázalo, že to vypalovat vůbec neumí a místo vypalování jenom vyrývá).

Pokud chcete s letteringem začít a nevíte úplně jak na to, tak do týhle knížky určitě jděte. Je tam spousta skvělých tipů a rad, dost místa na procvičování a spousta různých návrhů na to, jak něco může vypadat. Nezáleží na tom, jestli jste začátečník, nebo pokročilý, myslím si, že tahle knížka Vám něco dá, tak jako tak.

(shameless selfpromo: před nějakou dobou jsem si založila krasopisový facebookový profil Markéta krasopíše - to je trochu propadák, protože já a facebook si moc nerozumíme, ale pak jsem to samé udělala i na insta pod stejným jménem, a sem už přispívám častěji a pravidelně! Tak se přidejte :))

Žádné komentáře:

Okomentovat