neděle 21. května 2017

Minirecenze: Závěje & setkání s Marit Reiersgård na Světu knihy


 
ZávějeAutor: Marit Reiersgårdová

Název: Závěje (Stolpesnø)

Nakladatelství: Kniha Zlín

Rok vydání: 2017

Počet stran: 360


 



 

Jako někdo kdo kriminálky normálně nečte, jsem do toho šla s obavami, ale nakonec jsem byla příjemně překvapena. Není to úplně můj šálek čaje, ale jo, dobrý.




Já asi úplně nemůžu objektivně hodnotit kriminálky, protože to není něco, co bych ráda četla. Nedokážu je posoudit a porovnat s ostatními a nezaujatě popsat. Subjektivně Vám ale můžu říct, jestli mě její čtení extrémně nudilo, nebo celkem bavilo.

U Závějí je to překvapivě to druhé.

Na to, že tam nejsou uvozovky, jsem si zvykla brzo a pak mi ten styl "uvozování" přímé řeči pomlčkami ani nepřišel divný.


Z počátku mi celá kniha přišla taková chladná, bez emocí, ale jak jsem se posouvala dějem, tak se to zlepšovalo. Problém byl asi ten, že tam bylo bambilion různých postav a každá vypravěla svou část příběhu z vlastního úhlu pohledu. Taky mi nevyhovovalo to, že různé pohledy nebyly nijak odlišeny.

Co mě ale příjemně překvapilo, bylo to, že tam chyběla ta krvelačnost, která v jiných kriminálkách bývá (bohužel pár zkušeností mám, protože čas od času je musím číst do práce). A ani bych vlastně neřekla, že to byla kriminálka, alespoň tento první díl ne. Spíš tak trochu rádoby psychologický román s mírnou kriminální zápletkou.

Suma sumárum, nebylo to vůbec zlý. Ale jen mě to utvrdilo, že si radši přečtu jiné věci. (I když druhý díl si asi přečtu , zajímá mě, jak to vlastně všechno bude pokračovat)

Normálně bych po Závějích nesáhla, ale naskytla se mi příležitost se s Marit setkat v rámci Světa knihy a na to nešlo říct ne. A abych tam nebyla za úplnýho idiota, musela jsem si jí přečíst. (ale po pravdě.. ve chvílích kdy jsme jí mohli pokládat otázky jsem se stejně k ničemu neodhodlala, přestože jsem jich pár měla. #jsemnervak)

Marit byla hrozně příjemná a celou dobu překypovala energií a šarmem. Vyprávěla nám, jak dostala nápad celou knihu napsat, o procesu jejího psaní a o jejích dalších knihách, které vydala - dětských publikacích a o dalších dílech této série.

Jako někdo, kdo se také snaží něco napsat, mě zajímala především otázka psaní a hledání inspirace. Byla jsem ráda, když řekla, že často mění směry své knihy a že ne vždy ví, kam chce svá díla směřovat a že jejich cíl nachází až cestou.

Toto setkání jsem si moc užila, objevila jsem tak skvělou kavárnu SmetanaQ (a ano, jsem asi jediná z Prahy a blízkého okolí kdo tam ještě nebyl) a další podepsaná kniha do sbírky rozhodně není na škodu.

Takhle si nás tam hýčkali:


Ještě by takhle mohlo přijet pár dalších autorů.. Sarah J. Maas, Reneé Ahdieh, Marissa Meyer, Leigh Bardugo, Brandon Sanderson, Alexandra Bracken, Diana Gabaldon, Amie Kaufman, Jay Kristoff, Morgan Matson.. A tak dál, a tak dál! :D

Koho byste chtěli vidět vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat